Prowadzisz sklep internetowych i szukasz nowych pomysłów, dzięki którym rozwiniesz swój biznes? Zadowolenie klientów jest Twoim priorytetem? Lojalność kupujących możemy budować na różne sposoby. Czasem wydaje nam się, że opracowanie odpowiedniej strategii marketingowej będzie najlepszym wyjściem. Tymczasem okazuje się, że warto zwracać uwagę przede wszystkim na jakość obsługi i terminowe przesyłki. Zakupy internetowe zawsze powinny przebiegać sprawnie, bez żadnych komplikacji oraz dobrze, aby sprawiały przyjemność odbiorcy. Nie powinien on też zbyt długo czekać na otrzymanie przesyłki, ponieważ może do wywołać frustrację. Wszystkim nam zależy na czasie, dlatego też korzystanie z profesjonalnych usług kurierskich pomoże Ci wnieść biznes na wyższy poziom!
Usługi logistyczne dla e-commerce: z jakich rozwiązań warto skorzystać?
Branża e-handlu nie mogłaby funkcjonować bez nowoczesnych rozwiązań logistycznych. Z drugiej strony właśnie dzięki dynamicznemu rozwojowi sprzedaży elektronicznej firmy kurierskie mogą działać na najwyższych obrotach, stale udoskonalając swoje usługi. Tak, aby przesyłki dostarczane przez kuriera były realizowane błyskawicznie, a zamówienia w idealnym stanie znalazły się w rękach kupujących. Dzięki nowoczesnym rozwiązaniom wprowadzonym przez firmy kurierskie i innych operatorów logistycznych przedsiębiorcy mogą skupić się na tym, co najważniejsze: na sprzedaży i na promocji swoich usług.
Jakie rozwiązania mogą okazać się szczególnie korzystne dla osób działających w sektorze e-commerce? Przede wszystkim warto rozważyć wynajem przestrzeni magazynowej. Stworzenie własnego magazynu będzie generowało duże koszty i namnażało zadania, które wymagają dodatkowych rąk do pracy i sporej ilości czasu. Jeśli zdecydujemy się np. na fulfillment, czyli na przekazanie obsługi logistycznej sklepu internetowego zewnętrznemu operatorowi, podwykonawca zajmie się całością procesu (lub częścią, w zależności od wybranego modelu) realizacji zamówień. Usługa fulfillmentu obejmuje również obsługę zwrotów i reklamacji, co dla wielu okazuje się niezwykle wygodne. Inną ciekawą opcją dedykowaną dla sklepów internetowych jest dropshipping, czyli przeniesienie procesu wysyłki towaru do klienta ze sprzedawcy na dostawcę: hurtownię albo producenta. Wówczas pracownicy sklepu mogą się zająć głównie obsługą konsumentów i sprzedażą, a resztą zajmuje się partner i firma kurierska.
Dodatkowe usługi firm kurierskich: firma kurierska InPost
Bardzo ważnym aspektem sprzedaży internetowej jest sprawne doręczenie paczki do odbiorcy. Klienci nie lubią czekać i chcą cieszyć się zakupionymi towarami jak najszybciej. Zwlekanie z wysyłaniem paczek lub powierzenie dostaw niekompetentnej firmie kurierskiej może mieć poważne konsekwencje dla Twojego biznesu. Jakiekolwiek problemy z opóźnieniem doręczenia często powodują, że konsument postanawia zrobić kolejne zakupy u konkurencji. Musimy też pamiętać, że nikt nie chce przepłacać. Jeśli ceny dostawy kurierem wydadzą się zbyt wysokie, zwiększa się prawdopodobieństwo, że kupujący porzuci wirtualny koszyk i nie sfinalizuje transakcji.
Szukasz firmy kurierskiej, która pomoże Ci uporać się z organizacją przesyłek? Pragniesz oferować swoim klientom tanią i błyskawiczną dostawę? Sprawdź, co możemy dla Ciebie zrobić! Poznaj usługi InPost:
- opcja odbioru paczki w Paczkomacie: kurierzy doręczają przesyłki w godzinach pracy wielu osób, co powoduje, że nie wszyscy preferują taką metodę dostawy. Dlatego też mamy Paczkomaty, gdyż one całkowicie rozwiązują ten problem: Twoi klienci będą mogli odebrać swoje zamówienie o każdej porze dnia i nocy, siedem dni w tygodniu, kiedy tylko im pasuje — odbiór przesyłki w sobotę czy niedzielę jest możliwy dzięki Paczkomatom. Poza tym to najlepsza opcja dostawy dostępna na rynku, a paczki docierają najczęściej w ciągu jednego dnia roboczego;
- dodatkowe ubezpieczenie przesyłek: wybierając kuriera w opcji standard (lub innej), możemy zdecydować się na dodatkowe ubezpieczenie, które przyda się w przypadku przesyłek o większej wartości lub gdy wysyłamy delikatne przedmioty — bardziej podatnych na zniszczenia podczas transportu;
- usługa kurierska doręczenie do 10/12/17 godziny: potrzebujesz wysłać przesyłkę z gwarancją doręczenia o konkretnej godzinie? Żaden problem! Doskonale wiemy, że czas ma znaczenie – szczególnie w branży e-commerce. Z nami realizacja usługi kurierskiej w zaledwie kilka godzin jest możliwa;
- smartCourier: korzystając z usługi InPost, możesz szybko i bezpiecznie przesyłać dokumenty, które wymagają weryfikacji odbiorcy przesyłki lub jego podpisu, dostarczaniem tej formy paczek zajmują się wyłącznie wyspecjalizowani kurierzy;
- wysyłka paczek niestandardowych: sprzedajesz towary ciężkie lub o nieprzeciętnych wymiarach? Wielu kurierów nie oferuje dobrych warunków, jeśli chodzi o paczki wymagające specjalnego traktowania w transporcie. Warto wiedzieć, że firmy kurierskie mają własne systemy klasyfikowania paczek, dlatego mogą się one znacząco od siebie różnić.
Jak wybrać firmę kurierską i jak przesyłać paczki taniej?
Wybór rzetelnej firmy kurierskiej może okazać się nie lada wyzwaniem. Na rynku znajdziemy wielu przewoźników, ale skąd mamy wiedzieć, czy współpraca będzie układała się pomyślnie? Rozpoczynając przygodę z e-commerce, brakuje nam doświadczenia i rozeznania. Mimo to chcemy uniknąć pomyłki, która nie tylko narazi nas na koszty, ale także na utratę klientów i nadszarpnięcie wizerunku. Wybierając kuriera, musimy zwrócić uwagę na różne czynniki — nie tylko na cenę usług, która czasem wydaje się bardzo atrakcyjna. Przede wszystkim liczy się szybkość realizacji dostawy, która uzależniona jest od ilości sortowni i placówek danej firmy — im więcej ich będzie, tym sprawniej przeprowadzany jest transport i inne czynności związane z doręczeniem przesyłki. Istotnym aspektem będzie także procedura odbioru paczek przez kuriera. Niektórzy przewoźnicy oczekują dostarczenia paczek przez przedsiębiorcę pod wskazany adres, a inni sami je odbierają. Musisz dowiedzieć się, jak odbywa się zamawianie kuriera: telefonicznie, a może przez specjalnie opracowany system komputerowy? Ważna jest także pora odbierania przesyłek: musisz ustalić, czy będzie się to odbywało o stałej godzinie. Postaraj się z dokładnością określić, ile paczek wysyłasz w miesiącu. W przypadku stałej współpracy z firmą kurierską możesz liczyć na niższe stawki, a nawet specjalne pakiety usług dopasowanych do specyfiki Twojej działalności. Im więcej przesyłek nadajesz, tym korzystniejszą ofertę otrzymasz.
Jak wyglądają kwestie formalne współpracy z firmą kurierską?
Jeśli zależy Ci na powierzeniu realizacji dostaw firmie kurierskiej długoterminowo, w pierwszej kolejności określ potrzeby swojego biznesu. Następnie zorientuj się w ofertach wybranych usług kurierskich i wyślij bezpośrednie zapytanie o współpracę. Przewoźnik odpowie, przedstawiając warunki, które w razie konieczności możemy negocjować. Na ostateczną cenę wpływa wiele czynników — w szczególności liczba nadawanych przesyłek w ciągu miesiąca, czy dobranie usług dodatkowych. Kurier przeanalizuje wszystkie informacje, jakie otrzyma od przedsiębiorcy i kierując się doświadczeniem, podpowie najlepsze rozwiązania. Postaw tylko na sprawdzonych kurierów!