Finansowy sukces w branży e-commerce zależy w dużej mierze od logistyki i sprawnej organizacji wysyłki towarów. Wyznacznikiem konkurencyjności e-sklepów stały się dziś: jakość i ceny przesyłek. Jeśli więc prowadzisz sklep internetowy, szukasz skutecznych sposobów, jak zredukować koszty dostawy. Oto kilka sprawdzonych rozwiązań co możesz zrobić, by obniżyć koszty wysyłki.
Tania wysyłka a potrzeby Twoich klientów
To zupełnie naturalne, że chcesz zmniejszyć firmowe wydatki na przesyłki i usprawnić funkcjonowanie swojego sklepu. Zanim jednak dokonasz jakichkolwiek zmian w logistyce e-sklepu i zaczniesz oszczędzać na przesyłkach, koniecznie weź pod uwagę potrzeby klientów. Miej na uwadze, że współczesny e-handel rządzi się pewnymi prawami, zgodnie z którymi na szczycie pozostają jedynie firmy najbardziej elastyczne, wychodzące naprzeciw oczekiwaniom konsumenta. Planując zmiany w organizacji procesu wysyłek w swoim sklepie, zatroszcz się przede wszystkim o dobro i satysfakcję klienta. Daj mu do wyboru różne opcje wysyłki, na przykład: możliwość odbioru paczki w Paczkomacie, dostawę do domu lub do punktu odbioru. Zadbaj o wygodę kupujących i dostosuj opcje dostaw do ich indywidualnych potrzeb. Dopiero gdy stworzysz listę różnych form dostawy, skup się na tym, jak obniżyć ich koszt.
Koszty prowadzenia sklepu internetowego a wysyłka produktów
Jednym z największych problemów, z którymi mierzą się na co dzień właściciele sklepów internetowych, są wysokie koszty wysyłki oraz przygotowania paczek. Jeśli opłata za przesyłkę jest zbyt niska, sklep traci, ponieważ firma we własnym zakresie musi pokryć część wydatków, związanych z pakowaniem i transportem zamówionych towarów. Dobra taktyka sprzedażowa na rynku e-commerce polega na tym, że każde działanie poprzedzone jest wnikliwą analizą wydatków i przewidywanych zysków. Jak to się ma do procesu wysyłki paczek?
Przed rozpoczęciem sprzedaży produktów z Twojego asortymentu wykonaj kilka prostych działań:
- Sprawdź, ile waży i jak duży jest Twój towar, a następnie oszacuj, ile potrzebujesz materiałów, by go zapakować. Zlicz koszty opakowania, wypełnienia, folii, taśm itd.
- Porównaj ceny przesyłek, opierając się na konkretnej wadze i gabarytach produktu.
Oczywiście, nie zawsze możliwe jest sprawdzenie, ile waży dany towar. Dzieje się tak zwykle wówczas, gdy korzystasz z takich rozwiązań biznesowych, jak: fulfillment lub dropshipping. Jak zweryfikować realny koszt wysyłki, jeśli masz asortyment w magazynie zewnętrznym? Działaj przy współpracy z producentami i firmami outsourcingowymi i uzyskaj szczegółowe informacje, dotyczące wagi i gabarytów produktów.
Jak podpisać umowę z firmą kurierską?
Jeśli chcesz, by Twój sklep internetowy szybko się rozwinął i był konkurencyjny, zaoferuj swoim klientom różnorodne formy wysyłki. Obecnie na polskim rynku funkcjonuje wiele firm kurierskich, które zapewniają ekspresową obsługę i minimalny koszt dostawy. Jak możesz znaleźć odpowiednich partnerów biznesowych i zredukować ceny wysyłki? Sprawdź ofertę poszczególnych firm i wybierz tą, która idealnie pasuje do potrzeb Twojej firmy. Weź pod uwagę nie tylko koszty, ale również udogodnienia i zyski.
Wybierz outsourcing usług logistycznych!
Masz coraz więcej zapełnionych koszyków i czujesz, że coraz trudniej jest Ci płynnie i bez dodatkowych kosztów przygotowywać kolejne przesyłki. Czujesz radość i podniecenie, bo wiesz, że osiągasz sprzedażowy sukces. Jednocześnie zdajesz sobie sprawę, że łatwo jest popełnić błąd w kalkulacji kosztów tysięcy paczek i zamiast zarobić, możesz uszczuplić swój budżet. Jak sprawnie i tanio zorganizować proces wysyłki? Obecnie nie musisz mieć własnego magazynu ani tracić czasu oraz pieniędzy na kompletowanie zamówienia, pakowanie i organizację procesu wysyłki. Wszelkie kwestie, związane z logistyką dostaw sprawnie wykonają za Ciebie wyspecjalizowane podmioty, dysponujące własnym zapleczem magazynowym. Do wyboru masz 2 opcje.
Fulfillment
Oznacza kompleksową obsługę zleceń przez firmę zewnętrzną, z możliwością monitorowania procesu realizacji dostaw i korzystania z zewnętrznych powierzchni magazynowych.
Dropshipping
W tym modelu korzystasz z usługi zewnętrznego magazynu i masz zapewnioną wysyłkę paczek do klienta, nie jesteś jednak w stanie w pełni kontrolować dostaw i zachować konkurencyjnych stawek za przesyłki.
Sprawdź oferty współpracy z firmą kurierską
W biznesie wygrywa ten, kto stale śledzi konkurencyjne oferty i wybiera te, które opłacają się najbardziej. Nie odpowiada Ci rozwiązanie, jakim jest pośrednictwo w realizacji zamówień i zewnętrzna firma logistyczna? Zwróć uwagę na propozycje firm kurierskich i wypracuj własne warunki współpracy. Jeśli Twój sklep jest w fazie rozwoju i nie chcesz wydawać pieniędzy na opłaty, związane z fulfillmentem lub dropshippingiem, dokładnie sprawdź, jakie stawki mają najbliższe, dostępne firmy kurierskie. Możesz znacznie obniżyć koszty prowadzenia sklepu internetowego, jeżeli poświęcisz dzień lub dwa na dokładną analizę wydatków, związanych z organizacją dostaw. Przy współpracy z firmami kurierskimi oszacuj realne koszty przesyłek małych lub wielkogabarytowych i aktualizuj swoje oferty tak, by dostawa przesyłek była opłacalna. Wybieraj możliwie najtańsze usługi kurierskie.
Ograniczaj dodatkowe koszty zamówienia, związane z pakowaniem
Liczba zamówień w Twoim e-sklepie sukcesywnie wzrasta, a Ty czujesz, że wciąż wydajesz zbyt dużo na materiały, niezbędne do pakowania przesyłek? To zrozumiałe, że jako właściciel sklepu internetowego stale szukasz tanich, ekonomicznych opakowań i wypełniaczy. Chcesz też, by Twoi klienci otrzymywali produkty zapakowane w sposób bezpieczny i estetyczny. Jak pogodzić obie potrzeby? Postaw na ekologiczne rozwiązania, czyli:
- opakowania i papier z recyklingu,
- tanie wypełniacze z odzysku (na przykład: ścinki papierowe, wióry drzewne, papier eko).
Kupując opakowania u wybranego producenta, od razu zamawiaj większe ilości i zawsze indywidualnie negocjuj stawki. Porównuj oferty różnych dostawców i wybieraj tych, którzy oferują Ci korzystne warunki cenowe.
Wysokie koszty przesyłek a polityka zwrotów w sklepie internetowym
Wyższe koszty, związane ze zwrotem paczek spędzają Ci sen z powiek? Przyjrzyj się polityce zwrotów, stosowanej w najlepszych sklepach internetowych. W nowoczesnym e-commerce standardem jest przyjmowanie wszystkich reklamacji, jednak istnieje pewna bardzo skuteczna taktyka sprzedażowa, dzięki której przesyłki rzadziej wracają do e-sklepów. O jakiej taktyce mowa? To kilka prostych rozwiązań, za pomocą których większość klientów kupuje bardziej świadomie. Ci zatem możesz zrobić, by zmniejszyć ilość zwrotów?
- dokładnie poinformuj klienta, co sprzedajesz: podawaj rozmiary, wagę, precyzyjnie opisz właściwości i cechy produktu,
- kontaktuj się z klientem, gdy okaże się, że nie masz na stanie zamówionego towaru i zamówienie nie może być zrealizowane w krótkim terminie,
- uświadom klientów, ile dni będą musieli czekać na zamówione przesyłki,
- przedstaw szczegółowo warunki realizacji zamówienia i koszty zwrotów.
Twój klient powinien wiedzieć, ile czasu upłynie od momentu złożenia zamówienia do dostarczenia pod drzwi lub do Paczkomatu. Im więcej szczegółowych informacji dostarczasz, tym mniejsze jest ryzyko, że zirytowany i niezadowolony konsument odeśle paczkę. Jeśli zaś musisz znów przygotowywać wysyłkę, dołóż wszelkich starań, by nie nadużyć ponownie zaufania swojego klienta.