W dobie dynamicznie rozwijającego się rynku e-commerce, z każdej strony potencjalnych klientów otaczają atrakcyjne oferty oraz reklamy, które zachęcają do zakupu nie tylko za sprawą swojej atrakcyjności, ale też ceną. Niewątpliwie w trakcie poszukiwania pożądanego produktu, łatwo stracić głowę… W takiej sytuacji z pomocą przychodzą dedykowane porównywarki cen i towaru, dzięki którym decyzja o finalnym zakupie staje się o wiele prostsza. Czym są, jak z nich korzystać oraz dlaczego warto to robić? Wszystkiego dowiesz się z naszego artykułu!
Porównanie cen może zadziałać na korzyść twojego sklepu. Dowiedz się, jak kupować przez Internet
Z roku na rok asortyment sklepów internetowych znacznie się poszerza. Coraz więcej standardowego towaru trafia na sprzedaż internetową, tym samym serwując klientom konieczność wyboru, między tradycyjnymi zakupami a zakupami online. To jednak niejedyny dylemat stawiany przed konsumentami. Z uwagi na zwiększenie sprzedaży internetowej, przedsiębiorcy coraz chętniej upatrują swojego sukcesu właśnie w tej formie prowadzenia działalności. Bezpośrednio wiąże się to z pojawianiem się bliźniaczych produktów w różnych e-commerce (a przecież liczba chętnych na dany produkt jest ograniczona).
Tym samym to jedynie od decyzji klienta zależy, która oferta zostanie przez niego wybrana, przez co sprzedający muszą liczyć się z koniecznością dostosowywania swojej oferty tak, aby była ona jak najbardziej zachęcająca i wyróżniała się wśród konkurencji. Aby jednak uniknąć konieczności przeglądania usług każdej firmy z osobna, a następnie podejmowania trudnej decyzji o zakupie towaru, niezwykle pomocnym narzędziem są porównywarki w sklepach internetowych. To właśnie za ich pomocą w trakcie zakupów konsumenci odnajdują najkorzystniejszą dla siebie ofertę, którą finalnie postanawiają nabyć.
Porównywarki cen w Polsce
Do najpopularniejszej grupy porównywarek stosowanych przez e-sklepy niewątpliwie należą porównywarki cen, takie jak Ceneo czy Skąpiec. Są one niezbędne dla każdego, kto zdecydował się na zakup konkretnego produktu, jednak poszukuje oferty, która będzie dla niego najkorzystniejsza cenowo. W takiej sytuacji wystarczy wpisać nazwę produktu w wyznaczone miejsce, a porównywarka wyświetli oferty od różnych sprzedawców, wzbogacone o cenę produktu, uwzględniając również cenę dostawy oraz układając wyniki wedle preferencji (np. ilość ocen czy cena rosnąco). Dzięki temu porównanie cen produktów odbywa się automatycznie, a klienci błyskawicznie otrzymują informację na temat sklepu, w którym mogą nabyć towar po najlepszej kwocie.
Dlaczego warto mieć na stronie porównywarkę produktów?
Nie każdy usługobiorca sklepu internetowego największą wagę przywiązuje do ceny kupowanego produktu. Istnieją bowiem i takie osoby, które uzależniają proces zakupowy od parametrów, jakimi są zainteresowani (a także kosztami przesyłek!). W tym wypadku niezawodnie sprawdzi się porównywarka produktów, gdzie można w kilka chwil dowiedzieć się, który towar jest najlepszy oraz co stanowi jego przewagę nad innymi propozycjami w sieci. W ten sposób spośród wielu podobnych rzeczy dobierzemy taką, jaka będzie zgodna z naszymi oczekiwaniami.
Porównywanie cen nie ogranicza się do wyboru najtańszego produktu
Dla wielu klientów niezwykle ważne będzie także zdanie osób, które wcześniej dokonały zakupu w danym sklepie internetowym lub poznały dany produkt. Dlatego też sprzedawcy powinni umożliwić swoim usługobiorcom wystawianie opinii po zakończonym procesie zakupowym, jak również udostępnić wgląd w opinie innych odbiorców. Taki zabieg w e-commerce nie tylko pomaga podjąć decyzję o sfinalizowaniu zakupu, ale i zwiększa zaufanie do marki.
Stale poszerzająca się sieć sklepów internetowych stanowi nie lada wyzwanie dla przeciętnego konsumenta – szczególnie kiedy odwiedzane przez niego strony mają bardzo podobną, a nawet bliźniaczą ofertę. W takiej sytuacji o ostatecznej finalizacji zamówienia bardzo często decydują detale. Większość klientów przed zakupem produktów w sklepie stara się zapoznać także z tym, co ma do zaoferowania konkurencja. Dlatego też chętnie wykorzystują narzędzie, jakim jest porównywarka. Jeżeli więc pragniesz zachęcić klienta do zakupów właśnie w Twoim sklepie, pamiętaj, aby przede wszystkim stać się dla niego widocznym!
Porównanie produktów sposobem na podjęcie decyzji o zakupie
Statystycznie potencjalni klienci sklepu internetowego coraz chętniej korzystają z dobrodziejstw porównywarek – według danych z raportu Gemius jest to aż 63 proc. internetowych zakupowiczów. Wdrożenie takiego rozwiązania dla e-commerce może więc przynieść bardzo dobre efekty dla całego biznesu. Przede wszystkim łatwość wyszukiwania pożądanych ofert sprawia, że użytkownicy sieci chętniej odwiedzają dany sklep internetowy, co tym samym zwiększa prawdopodobieństwo skorzystania z przedstawionej w nim oferty. Dzięki temu narzędziu sprzedawcy mogą więc zyskać przewagę nad konkurencją, która w swoim asortymencie ma podobne produkty. Owocem posiadania porównywarki w sklepie lub proponowania swoich ofert w najpopularniejszych porównywarkach cenowych może więc przyczyniać się bezpośrednio do wzrostu współczynnika konwersji oraz wpływać na wzrost sprzedaży generowanej przez sklep internetowy. Niewątpliwie więc dobrze zareklamowany produkt może być jednym z głównych kroków do biznesowego sukcesu. Warto także pamiętać, że dla wielu klientów porównywanie produktów jest tożsame z ich wyszukiwaniem!
Zamiast więc błędnie wpisywać hasła w Internecie lub tracić czas na przeglądanie oferty wybranego sklepu internetowego w poszukiwaniu pożądanej rzeczy, usługobiorca może swobodnie wpisać jej nazwę bezpośrednio w serwisie porównującym. W ten oto sposób nie tylko uzyska dostęp do różnorodnych ofert, ale także będzie miał szansę na przeanalizowanie ceny produktów w różnych miejscach. Jeżeli więc prowadzisz sklep internetowy i zależy Ci, aby oferowany przez Ciebie produkt dotarł do jak najszerszego grona odbiorców, koniecznie skorzystaj z niezawodnego rozwiązania, jakim są porównywarki cen produktów. Dzięki temu nie tylko poprawisz swoją widoczność w sieci, ale i przyciągniesz szersze grono potencjalnych zainteresowanych. Co więcej, dzięki takiemu narzędziu możesz zbudować renomę swojej firmy, poprzez zbieranie pozytywnych opinii od swoich usługobiorców.
Z perspektywy klienta porównywarki produktów w sklepach internetowych to jeden z najlepszych sposobów na podjęcie ostatecznej decyzji o tym, czy dany produkt w konkretnym sklepie spełnia jego oczekiwania. Warto więc zadbać o to, by oferowane produkty oraz poziom obsługi wpłynął pozytywnie na werdykt kupującego, finalnie przekładając się na złożenie zamówienia i wystawienie pozytywnej recenzji o sprzedającym. Pamiętaj, że jedną z cech zakupów online, która sprawia, że forma ta z roku na rok zyskuje coraz większą przewagę, jest dostęp do szerszej i korzystniejszej gamy asortymentu. A także niewielka cena za przesyłki. Warto więc wybrać najkorzystniejsze rozwiązania dla siebie oraz klientów. Pamiętaj też, że jeżeli zależy Ci na zachęceniu usługobiorców do zakupu Twoich produktów, daj się zauważyć w najpopularniejszych porównywarkach!