Prowadzisz sklep internetowy i zastanawiasz się, jak zwiększyć ilość zamówień? W tym zadaniu bardzo ważną funkcję pełnią zdjęcia produktów, a także opisy produktowe! Pamiętaj, że Twój potencjalny klient chce wiedzieć, co dokładnie jest przedmiotem zamówienia. Jeśli nie zadbasz o stronę graficzną swojego sklepu internetowego, nie przyciągniesz uwagi swoich konsumentów. Ponadto, odpowiednio zaprezentowane produkty wpływają także na Twoją pozycję w wyszukiwarce. Jak zatem robić to wszystko dobrze? Sprawdźmy!
Zwiększenie sprzedaży za pomocą Facebooka
Media społecznościowe doskonale sprawdzają się w promowaniu sklepów internetowych, a odpowiednio prowadzona kampania może szybko zwiększyć sprzedaż wybranych produktów. Jednym z najpopularniejszych portali wykorzystywanych w celu promocji jest Facebook. Czy wiesz, że ma on wiele specjalnych funkcji i możliwości dedykowanych e-commerce? Jedną z nich jest sekcja sklep, w której możesz prezentować swoje produkty wraz ze zdjęciami. Potencjalni klienci mogą obejrzeć ofertę, kliknąć w dany produkt, poznać jego cenę, a także po kliknięciu w zdjęcie automatycznie przenieść się na stronę internetową Twojego sklepu. To bardzo skuteczny sposób, aby potencjalny konsument miał szansę szybko sfinalizować proces zakupowy.
Jak promować sklep internetowy na Facebooku?
Jeśli prowadzisz sklep internetowy, koniecznie powinieneś założyć mu profil na Facebooku. Dzięki temu w szybkim czasie doprowadzisz do zwiększenia sprzedaży, skutecznie promując swoją działalność. Poza skorzystaniem z sekcji sklepu na Facebooku, warto także zwrócić uwagę na inne możliwości. O czym konkretnie mowa?
Oznaczanie produktów
Musisz dbać o regularne oznaczanie konkretnych produktów we wstawianych przez siebie postach. Możesz także zachęcać do tego klientów, aby wysyłali Ci zdjęcia lub oznaczali je w swoich relacjach. W ten sposób więcej osób zapozna się z Twoim asortymentem.
Wartościowe treści
Oferuj swoim klientom wartościowe treści. Możesz robić infografiki związane z Twoją branżą, wskazywać na konkretne zalety produktów albo też pokazywać zastosowanie Twojego asortymentu. Sprzęt sportowy? Pokaż, jak wygląda w terenie albo podziel się opiniami klientów. Meble lub akcesoria domowe? Dodawaj inspiracje na aranżacje.
Nie same zdjęcia, ale też filmiki
Social media to nie tylko zdjęcia i treści tekstowe, ale też ciekawe materiały video. Możesz w ten sposób pokazać, jak działa określony produkt. Zaciekawić klienta ofertą. Sprawdź sam, czy takie materiały sprawdzą się w gronie Twoich klientów!
Posty reklamowe i budowanie społeczności
Każdy post reklamowy musi być wzbogacony zdjęciami poszczególnych produktów. Może to być też wskazanie na zastosowanie produktu. Dzięki temu uda Ci się przyciągnąć wielu nowych klientów, którzy będą chcieli bliżej poznać promowany przez Ciebie towar. Facebook pozwoli także na zbudowanie społeczności skupiającej się wokół Twojego sklepu. To doskonała okazja, aby zdobyć zaufanie klientów.
Facebook Ads
Nie zapominaj również o odpowiedniej reklamie. Za pomocą Facebook Ads możesz promować wybrane produkty, a także informować nowe grupy odbiorców o specjalnych promocjach. Zwiększasz sobie wtedy możliwość dotarcia do potencjalnych klientów.
Zdjęcia produktów do sklepu internetowego – zadbaj o jakość
Czy wiesz, co najskuteczniej przykuwa uwagę Twojego potencjalnego klienta? Konsumenci przede wszystkim kierują się tym, co widzą. Nawet najdokładniejszy opis danego produktu nie zastąpi możliwości zapoznania się z jego rzeczywistym wyglądem. Nic dziwnego, że towar udostępniany ze zdjęciami realnie wpływa na zwiększenie efektywności sprzedaży. Jeśli zatem działasz w branży e-commerce, musisz zadbać o jak najlepszą jakość wstawianych fotografii i ich sporą ilość. W dobrych sklepach internetowych bardzo często jeden produkt jest zobrazowany kilkoma zdjęciami. Jeżeli będą one niewyraźne lub za małe, można zniechęcić do oferty potencjalnych klientów.
Mobile friendly a zwiększenie sprzedaży w sklepie internetowym
Obecnie coraz więcej osób przyznaje się do robienia zakupów za pośrednictwem urządzeń mobilnych, w tym przede wszystkim smartfonów i tabletów. Jako właściciel sklepu musisz zatem zadbać o to, aby Twoja strona bez problemów wyświetlała się na tego typu sprzętach. Należy podkreślić, że ważne jest nie tylko dostosowanie poszczególnych obrazków do urządzeń o różnych rozdzielczościach, ale także szybkość ich ładowania. Aby mobilnym klientom ułatwić dokonanie zakupu, powinieneś skonfigurować witrynę w odpowiedni sposób. Zadbaj o to, aby zdjęcia produktów automatycznie dostosowywały się do rozdzielczości smartfona czy tableta. Postaraj się również maksymalnie przyspieszyć działanie sklepu online. Poszczególne strony produktów nie mogą się zbyt długo ładować – w przeciwnym razie klient może zniechęcić się do złożenia zamówienia.
Co oprócz zdjęć wpływa na zwiększanie sprzedaży?
W odpowiednim zaprezentowaniu dostępnych produktów ważne są nie tylko zdjęcia, ale także ich opisy. Wartościowe treści powinny być przede wszystkim unikalne. Jeśli o to nie zadbasz, mniej klientów dotrze do Twojej oferty, ponieważ strona sklepu internetowego będzie mieć niższą pozycję w wyszukiwarce. Przy dużej ilości produktów tworzenie nowych treści jest dość czasochłonne – w takim przypadku warto zastanowić się nad usługami zewnętrznej firmy, która pomoże Ci zadbać o wartościowe i ciekawe opisy. Co prawda wiąże się to z dodatkowymi kosztami, ale w rzeczywistości jest to inwestycja pozwalająca zwiększyć sprzedaż w sklepie. Najlepiej zadbać o to, aby na podstronach umieszczać opisy produktów z podziałem na krótkie akapity, przedzielone zdjęciami. Połączenie wartościowych treści i atrakcyjnych fotografii skłoni klienta do finalizacji zamówienia, co przełoży się na zwiększenie sprzedaży.
Zdjęcia w sklepie internetowym – co musisz wiedzieć?
Konkurencja w branży e-commerce sprawia, że sklepy internetowe starają się przyciągnąć klientów również za pomocą walorów graficznych. W efekcie konsumenci mogą na stronach produktów nie tylko czytać ich dokładne opisy, ale także oglądać zdjęcia. Odpowiednia wizualizacja towaru ma kluczowy wpływ na podjęcie decyzji zakupowej. Warto zatem zadbać o to, aby strony internetowe ukazywały zdjęcia produktów w różnych ujęciach. Przykładowo, jeśli oferta sklepu dotyczy odzieży, najlepiej wstawić fotografie zarówno z samymi produktami, jak i z przykładowymi stylizacjami z wykorzystaniem proponowanych ubrań. Duża ilość zdjęć to dobre rozwiązanie, ale nie należy przesadzać – najważniejsze, aby czas ich ładowania w sklepie internetowym był skrócony do minimum. W przeciwnym razie klient może zniechęcić się do dalszych zakupów, zbyt długo czekając na wyświetlenie całej strony.
Promowanie produktów za pomocą filmów
Nie tylko zdjęcia świetnie sprawdzają się w kontekście zwiększenia sprzedaży w Twoim e-sklepie. Klienci zwracają także uwagę na inne materiały multimedialne, w tym filmiki prezentujące poszczególne produkty. Nierzadko krótkie wideo jest w stanie najszybciej przekonać konsumenta do złożenia zamówienia i finalizacji transakcji. Filmiki promocyjne można wstawiać bezpośrednio w sklepie internetowym, o ile tego typu materiały nie wpłyną negatywnie na szybkość załadowania strony. Dobrym pomysłem jest także założenie kanału na YouTube, który byłby wykorzystywany do promowania działalności sklepu.
Podsumowanie
Zadbaj o to, aby sam proces zamówienia produktów z Twojego sklepu nie trwał za długo. Udostępnij swoim klientom towar wraz z jego dokładnym opisem. Nie zapomnij o dodaniu odpowiednich zdjęć, które możesz wykorzystać również do promowania swojego sklepu w mediach społecznościowych. Dzięki takim działaniom szybko zwiększysz sprzedaż i liczbę swoich stałych klientów.