• Home
  • Kurier
  • Technologia
  • Ecommerce
  • Kontakt
sprawnapaczka.pl sprawnapaczka.pl
Ecommerce

Kody rabatowe w sklepach internetowych – czy wpływają na zwiększenie sprzedaży?

22 kwietnia 202222 kwietnia 2022Przez Bartosz Kowalski
Sprzedaż online

Prowadzisz własny sklep internetowy i zastanawiasz się, w jaki sposób najlepiej zwiększyć sprzedaż w Twoim e-commerce? Zaproponuj swoim potencjalnym klientom atrakcyjne rabaty i specjalne zniżki! Dzięki kodom rabatowym i innym formom bonifikaty uda Ci się przekonać do swojej oferty wielu nowych, ale także stałych konsumentów. Zastanów się, który sposób udostępniana kodów rabatowych najlepiej sprawdzi się w Twoim sklepie. Zastanawiasz się jednak, jak wprowadzać rabaty dobrze? Zaraz się przekonasz!

Jak rabaty wpływają na klientów?

Każdy właściciel sklepu internetowego powinien uświadomić sobie, że potencjalny klient uwielbia promocje i to one go przyciągają. Co więcej, obietnica rabatu od razu wprowadza konsumenta w dobry nastrój. Nabywca staje się bardziej rozluźniony i zrelaksowany, na co wpływa świadomość dokonania korzystnego zakupu. Ponadto, klienta dodatkowo motywuje ryzyko, że za jakiś czas cena produktu znów będzie wysoka, co oznacza, że więcej zapłaci. Poza tym często obawia się, że przez promocję dany produkt się szybciej skończy. W efekcie rabaty wpływają na decyzje zakupowe konsumentów, którzy dokonują transakcji i rezygnują z korzystania z konkurencyjnych ofert. Wszak każdy woli płacić mniej, a zaoszczędzone pieniądze wydać np. na inny, dodatkowy produkt. Nic dziwnego, że w e-commerce bonifikaty są tak popularne, pomagając w zwiększeniu sprzedaży. Oczywiście zakres rabatu musi być przemyślany, a kluczowe w tym zakresie są możliwości finansowe firmy.

Promocje w e-commerce – jak je planować?

Zanim przygotujesz promocję w swoim sklepie internetowym, powinieneś dokładnie zaplanować swoje działanie i strategię sprzedażową. Przede wszystkim należy zastanowić się, jaki cel chcesz osiągnąć. Możesz zaproponować klientom zniżki, aby zdobyć wielu dodatkowych konsumentów, skłonić użytkowników do finalizacji zamówienia czy po prostu szybciej sprzedać zmagazynowany towar. Należy też podkreślić, że rabat procentowy może obejmować tylko niektóre produkty – w ten sposób masz szansę szybciej sprzedać na przykład towary luksusowe, co w efekcie zwiększy Twoje zyski. Ustalenie konkretnego celu promocji jest kluczowym elementem w prowadzeniu dalszych działań. Ponadto, gdy stawiasz na bardzo atrakcyjne rabaty, to ustaw sobie jakieś limity, aby nie pozostawać stratnym.

Świadome udzielanie rabatów w e-commerce

Każdy sprzedawca powinien sam ustalić wysokość przydzielanych rabatów, mając na uwadze zamierzony cel oraz możliwości finansowe sklepu. Trzeba przy tym pamiętać, że nie wszystkie bonifikaty będą atrakcyjne z punktu widzenia użytkowników. Przykładem może być opcja zastosowania kodu rabatowego do 5%, który nawet przy droższych produktach rzadko jest wystarczającą zachętą dla nowych klientów surfujących po stronie sklepu. Oczywiście rabaty w sklepie internetowym muszą być opłacalne przede wszystkim dla sprzedawcy. Zbyt wysokie bonifikaty co prawda skutecznie wpłyną na zwiększanie sprzedaży, ale będą związane ze stratami finansowymi.

Kody rabatowe przydzielane w kanałach komunikacji

Social media

Prowadzisz sklep internetowy i zastanawiasz się, w jaki sposób możesz zaproponować rabat swoim klientom? W tym celu warto wykorzystać potencjał Facebooka czy Instagrama – wiele platform sprzedażowych oferuje bonifikaty właśnie w mediach społecznościowych. Dzięki temu informacja o rabacie może zostać udostępniona przez kolejnych użytkowników i w ten sposób dotrzeć do nowych klientów.

Newsletter

Właściciele sklepów internetowych często wykorzystują także listę mailingową. Rabaty przydzielane w wiadomościach email zazwyczaj są wysyłane do osób, które zapisały się do newslettera. Obietnica bonifikaty stanowi zatem dodatkowy argument dla klientów, aby zdecydowali się na subskrypcję. Kanałem komunikacji do przyznawania rabatów może być także strona sklepu internetowego. Przykładem są kody promocyjne przydzielane w postaci pop-upów. Dzięki tym sposobom masz szansę szybko zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym, kusząc klientów atrakcyjnymi rabatami.

Kod rabatowy na darmową dostawę

Jednym z najczęściej stosowanych kodów rabatowych jest gwarancja bezpłatnej dostawy, a także możliwy zwrot bez opłaty. Potencjalni klienci zwracają uwagę na zerowe koszty wysyłki, które nierzadko są głównym argumentem do skorzystania z oferty za pośrednictwem konkretnej strony. Warto podkreślić, że jest to korzystne również z punktu widzenia właściciela sklepu internetowego – szczególnie jeśli zawarł umowy z przewoźnikami na satysfakcjonujących warunkach. Gwarancję darmowej dostawy można połączyć ze skłonieniem potencjalnego klienta do złożenia większego zamówienia. Wystarczy ustawić opcję bezpłatnej wysyłki po przekroczeniu konkretnej kwoty w koszyku, wtedy będą oni szukać dodatkowego produktu do zakupu, aby nie płacić za przesyłkę.

Skuteczna sprzedaż w Internecie z pomocą okolicznościowych rabatów

Zastanawiasz się, jak zwiększyć sprzedaż w sklepie dzięki okolicznościowym promocjom? Obecnie coraz więcej właścicieli platform sprzedażowych dociera do potencjalnego klienta właśnie dzięki tego typu rabatom. Warto zapoznać się z kluczowymi datami w e-commerce, aby wyjść naprzeciw oczekiwaniom użytkownika. Należy wspomnieć chociażby o możliwości zakupienia przecenionego produktu z okazji Black Friday. Coraz więcej sklepów działających na polskim rynku angażuje się w promocje związane z tak zwanym Czarnym Piątkiem. Klienci często liczą także na świąteczne rabaty. Jako właściciel sklepu internetowego możesz wykorzystać gorączkę bożonarodzeniowych zakupów i zaproponować konsumentom składanie zamówień z kodem rabatowym. Bonifikaty mogą także być związane z kolejną rocznicą działalności danej platformy sprzedażowej.

Współpraca z influencerami

Najpopularniejsze sklepy internetowe chętnie współpracują z influencerami, aby za ich pośrednictwem wypromować sprzedawane produkty. Zasięgi rozpoznawalnych osób mogą być także wykorzystywane do rozdawania klientom rabatów. Dzięki temu dodatkowo zwiększa się wiarygodność danego sklepu w oczach konsumenta, skoro reklamują go znani influencerzy. Oczywiście w tym przypadku sklep musi liczyć się z dużymi kosztami. Należy jednak zauważyć, że w przypadku największych platform sprzedażowych taka forma reklamy i udzielania rabatów jest w rzeczywistości skuteczną inwestycją.

Czasowe kody rabatowe

Kolejną opcją na zniżkę jest po prostu udzielenie czasowego rabatu. Co to oznacza? Na przykład, gdy sprzedajesz książki, to tydzień, w którym ma miejsce premiera, może oznaczać niższą cenę produktu, aby zachęcić klientów do początkowych zakupów. Być może w Twojej ofercie znajdują się szkolenia, również warto w takiej sytuacji ustawić czasowy rabat. W ten sposób pokazujesz, że wyróżniasz osoby, które od początku Ci ufają. Dostają bonifikatę w postaci tańszego produktu, który już nigdy nie będzie sprzedawany za taką cenę. Niekiedy może to być końcówka serii lub specjalna okazja – urodziny sklepu.

Punkty lojalnościowe

Nie zapomina również o docenieniu klientów, którzy często robią u Ciebie zakupy. Zaproponuj im specjalne kody rabatowe za ocenianie zakupionego asortymentu. Inną opcją jest zbieranie punktów za wcześniejsze zamówienia, a potem można je wymieniać na specjalne zniżki.

Informacja o rabatach na stronie internetowej sklepu

Potencjalny klient e-sklepu nie powinien mieć problemów ze znalezieniem szczegółowych informacji na temat zasad skorzystania z rabatu. Aby proces zakupowy został sfinalizowany, należy zadbać o dokładne poinformowanie konsumenta o możliwości zastosowania kodów promocyjnych lub innych form bonifikaty. Ważne jest, by klient za pośrednictwem strony e-sklepu bez problemu mógł znaleźć regulamin uwzględniający warunki skorzystania z promocji. Przekonaj się, jak skuteczne w zwiększeniu sprzedaży są kody rabatowe i zastosuj odpowiednie bonifikaty w swoim sklepie. Nie zapomnij powiadomić o nich swoich klientów. Sprawdź, jak szybko wprowadzone rabaty zaczną przekładać się na zdobycie nowych konsumentów i większy ruch na stronie internetowej.

Podziel się:

Facebook Twitter Pinterest
Paczki Poprzednia postDowiedz się, jak pakować duże przedmioty do wysyłki Chatbot Następna postChatbot – co to jest i jakie ma znaczenie?

Popularne posty

  • Paczki
    Jakie paczki mieszczą się w Paczkomatach®?22 kwietnia 2022
  • Chatbot
    Chatbot – co to jest i jakie ma znaczenie?22 kwietnia 2022
  • Sprzedaż online
    Kody rabatowe w sklepach internetowych – czy wpływają na zwiększenie sprzedaży?22 kwietnia 2022
Sprawnapaczka.pl © 2021 / WSZELKIE PRAWA ZASTRZEŻONE