Obecnie trudno sobie wyobrazić rozwój branży e-commerce i sprzedaży internetowej bez outsourcingu i fulfillmentu. Czym jest fulfillment? To kompleksowe usługi logistyczne dla sklepów internetowych. Obejmują one cały proces przyjęcia towarów, magazynowania, wysyłki oraz realizacji zwrotów. Sprawdź, komu i w jakich sytuacjach opłaca się opcja fulfillmentu. Być może okaże się idealnym rozwiązaniem dla Twojego sklepu!
Outsourcing logistyki w sklepie internetowym – zalety fulfillmentu
Jakie korzyści masz jako właściciel sklepu internetowego, działający w formule fulfillmentu? Lista zalet tego innowacyjnego (i wciąż udoskonalanego!) rozwiązania jest długa. Dzięki wsparciu zewnętrznej firmy logistycznej gruntownie zmienia się jakość obsługi Twoich klientów i tempo realizacji zamówień w sklepie internetowym. Po sfinalizowaniu transakcji przygotowanie i wysyłka produktów odbywają się ekspresowo. Dlaczego tak się dzieje?
- centrum logistyczne ma opracowane własne, sprawdzone procedury obsługi sklepów internetowych,
- personel firmy outsourcingowej tworzą osoby wyszkolone, zajmujące się od lat handlem online – to profesjonaliści, którzy doskonale wiedzą, co mają robić na swoich stanowiskach,
- w zewnętrznym magazynie jest rozbudowane zaplecze w postaci: urządzeń, maszyn, dużych rezerw opakowań i wypełniaczy.
Dziś już nikogo nie trzeba przekonywać, że fulfillment to oszczędność czasu i pieniędzy. Jest to narzędzie biznesowe, które sprawia, że prowadzenie sklepu internetowego staje się prostsze i przyjemniejsze. Właściciele e-biznesów nie muszą się zatem martwić o zatrudnienie magazynierów, formalności, związane z zatrudnieniem, dzierżawą hali czy zaciąganiem kredytów na budowę nowego magazynu.
Brak własnego magazynu? Żaden problem!
Chcesz rozwijać swój biznes i ciągle brakuje Ci miejsca na składowanie i magazynowanie towarów? Klient musi czekać w nieskończoność, aż zorganizujesz dostawę? Outsourcing usług magazynowych sklepu internetowego całkowicie rozwiązuje te problemy. Gdy masz do dyspozycji magazyn zewnętrzny, możesz bez stresu zamawiać dowolne ilości towaru – po stronie centrum logistycznego leży zaś zapewnienie Ci odpowiedniej ilości miejsca.
Idealne rozwiązanie dla początkujących przedsiębiorców
Jeśli jesteś początkującym przedsiębiorcą i masz ograniczone środki na dodatkowe inwestycje, takie jak: budowa własnego magazynu czy zatrudnienie personelu, fulfillment pozwoli Ci rozwinąć skrzydła. W e-commerce coraz więcej podmiotów, ukierunkowanych na szybkie zyski i intensywną sprzedaż, wie, że magazynowanie towaru we własnych obiektach nie ma już większego sensu. Utrzymywanie dużych hal to stały, wysoki wydatek, który najsprytniejsi strategowie e-commerce wolą przeznaczyć na działania marketingowe, nowe usługi i promowanie swojej marki.
Fulfillment pomoże, gdy nie masz rąk do pracy
Samodzielna obsługa każdego zamówienia w e-sklepie bywa naprawdę uciążliwa. Doskonale wiedzą o tym firmy, zatrudniające niewielu pracowników. W wielu branżach funkcjonuje pojęcie sezonu, czyli okresu wzmożonego zainteresowania produktami bądź usługami. Gdy zbliża się sezon, Twoje magazyny pękają w szwach, a wyczerpani pracownicy spędzają w pracy nadliczbowe godziny, za które musisz im oczywiście zapłacić. Czy masz czas, chęci i środki, by harować w pocie czoła 24 godziny na dobę w swoim e-sklepie? Możesz sobie pozwolić na wielogodzinne kompletowanie zamówień, a często też obsługę zwrotów towaru lub poszukiwania odpowiednich osób, chętnych do przyjęcia oferty dorywczej pracy? Niejeden inwestor poniósł klęskę w e-commerce, licząc na to, że uda mu się samodzielnie perfekcyjnie zrealizować każde zamówienie. W opcji fulfillmentu zadania takie, jak: logistyka sklepu internetowego i obsługa zwrotów delegujesz zewnętrznej firmie, by mieć więcej czasu na rozwój biznesu oraz dotarcie do potencjalnych klientów.
Sprawna obsługa zamówień – logistyka dla sklepów, które potrzebują know-how
Fulfillment to rozwiązanie, z którego chętnie korzystają firmy, nie mające skutecznych, wypracowanych schematów działania i logistycznego know-how. Gdy klienci rzadko zapełniają koszyki w Twoim sklepie i nieregularnie dokonują zakupów, masz czas, by płynnie realizować zamówienia, ładnie zapakować produkt i zamówić kuriera. Kiedy jednak z dnia na dzień ilość zamówień wzrasta o 100 % lub 1000%, istnieje wówczas duże ryzyko, że wpadniesz w panikę i popełnisz wiele błędów, przygotowując towar do wysyłki. W ramach fulfillmentu sklep internetowy korzysta z gotowych, innowacyjnych metod obsługi transakcji. Obecnie wiele sklepów internetowych funkcjonuje na podstawie fulfillmentu, ponieważ tylko dzięki wsparciu kompetentnych logistyków sprawnie realizują dużą ilość zamówień. Firmy, bazujące na zewnętrznych magazynach uzyskują gotowe, logistyczne know-how: nie muszą uczyć się na własnych błędach i tracić klienta za każdym razem, gdy nie dopełnią terminu lub wyślą towar niezgodny z zamówieniem. Personel w zewnętrznym magazynie każde zamówienie wysyła zgodnie z ustalonymi odgórnie procedurami, co zmniejsza ryzyko błędów na etapie pakowania i późniejszych negatywnych opinii konsumentów.
Przewaga konkurencyjna a fulfillment w sklepach internetowych
Od lat sprzedajesz towar w sieci i widzisz, że Twoi klienci odchodzą do konkurencji? Z czego to wynika? Czy konkurenci mają lepsze strategie, atrakcyjną stronę internetową lub poświęcają więcej czasu na wybór najlepszych dostawców? Można zastanawiać się w nieskończoność, co konkurencja robi lepiej i sprawniej – jedno jest jednak pewne: aby zyskać na czasie i móc efektywnie zmienić e-sklep, potrzebujesz czasu. Po to właśnie istnieje fulfillment! Delegujesz innym podmiotom zadania związane z logistyką, po to, by tchnąć w swój biznes nowe idee i wdrożyć kreatywne rozwiązania, które przełożą się na zyski oraz porozumienie z klientami. Kiedy zewnętrzny magazyn zajmuje się obsługą Twoich zamówień, budujesz przewagę konkurencyjną. Jak to się dzieje? Nie musisz marnować ani chwili na obsługę zwrotów czy poszukiwanie towaru na półkach swojego zaplecza. Fulfillment sprawdzi się więc jako biznesowe wsparcie w sytuacji, gdy koncentrujesz się przede wszystkim na dynamice sprzedaży i jakości Twoich produktów. Outsourcing usług logistycznych z pewnością nie jest jednak dobrym rozwiązaniem dla inwestorów ukierunkowanych wyłącznie na rozbudowę własnego, wewnętrznego zaplecza i rekrutację pracowników.
Fulfillment dla średnich i dużych sklepów internetowych
Outsourcing w formie fulfillmentu niewątpliwie jest skutecznym sposobem na rozwój biznesu – dotyczy to głównie średnich i dużych sklepów internetowych, które stale się rozwijają i mają zróżnicowany rodzaj asortymentu. W największych, prężnie działających e-sklepach dostawa towaru i wysyłka paczek do klientów musi się odbywać bardzo szybko i bezbłędnie, nie ma czasu na pomyłki, a większa ilość zwrotów produktów generuje kosztowne straty. Największe e-sklepy chętnie delegują obsługę zamówień zewnętrznym firmom, ponieważ jest to doskonały sposób na redukcję kosztów, związanych z zatrudnieniem, dzierżawą i utrzymaniem obiektów magazynowych, obsługą reklamacji oraz transportem paczek. Znaczne oszczędności w modelu fulfillmentu daje też przedsiębiorcom gotowe zaplecze centrów logistycznych, które mają tanie opakowania, wypełniacze oraz maszyny i sprzęt (wózki widłowe, wagi, owijarki do palet), niezbędne w logistyce e-commerce.
Fulfillment dla sklepów branży meblowej, ogrodniczej i budowlanej
Jeśli prowadzisz sklep internetowy branży meblowej, budowlanej lub ogrodniczej, potrzebujesz dużego magazynu oraz zaplecza technicznego. Samo wynajęcie lub budowa oraz organizacja magazynu oznaczają ogromne wydatki. Bez odpowiedniego wyposażenia w postaci ładowarek, ręcznych wózków paletowych i wózków widłowych nie jesteś w stanie realizować zamówień towarów wielkogabarytowych, takich jak: systemy mebli, rolki siatki drucianej, pergole czy płyty G-K. Z pomocą przychodzą wówczas firmy logiczne, oferujące fulfillment. Warto zainteresować się współpracą z zewnętrznym centrum dystrybucyjnym, gdy wiesz, że budowa magazynu byłaby zbyt kosztownym przedsięwzięciem. W magazynie zewnętrznym możesz przechowywać dowolne ilości towarów i nie martwisz się o to, w jaki sposób je transportować do klienta. Firma logistyczna w całości odpowiada za dostawy i obsługę ewentualnych zwrotów, więc możesz spokojnie zamawiać nowy towar i poszerzać ofertę, nie przejmując się procesem wysyłki towarów do klienta.
Outsourcing i magazynowanie towarów za granicą
Fulfillment to rozwiązanie, z którego chętnie korzystają firmy ukierunkowane na handel zagraniczny. Dzięki sieci zewnętrznych dystrybutorów, rozsianych w różnych państwach Europy lub na innych kontynentach, nawet mali, lokalni sprzedawcy, prowadzący sklepy internetowe, mają szansę podbić międzynarodowe rynki i wprowadzić na nie nowe, nieznane dotąd produkty. W formule fulfillmentu chodzi bowiem o to, by właściciel sklepu online mógł bez przeszkód sprzedawać swój towar klientom, bez ograniczeń terytorialnych czy konieczności wynajmowania obiektów za granicą. Zagraniczne centra logistyczne, działające w branży e-commerce, kompleksowo zajmują się realizacją zamówienia i wysyłają paczki pod wskazane adresy w wybranym kraju. Współpraca z podmiotami, oferującymi outsourcing usług logistycznych za granicami Polski, to idealna opcja dla każdego, kto dąży do rozwoju biznesu na skalę międzynarodową bez dużych kosztów.